8 Ekim 2007 Pazartesi

MİLLET


Sorma bana oymağımı, Boy'umu...
Beşbir yıldır millet gibi yaşarım,
Sorma bana âilemi, soyumu...
Soyum Türklük, soy büyüğüm hünkârım...

Süngü beni ayırsa da vahdetimi unutmam,
Dilde, dinde müşterekiz, hep gelmişiz bir bilden.
Devletimin kaygusıyle milletimi unutmam,
Anadolu bir iç-ildir ayrılamaz dış-ilden...

Deme bana "Oğuz, Kayı, Osmanlı...
Türk'üm, bu ad her unvândan üstündür...
Yoktur Özbek, Nogay, Kırgız, Kazanlı,
Türk milleti bir bölünmez bütündür...

Gök, Ay, Yıldız, Dağ ve Deniz Hanlar bütün ölmüşler,
Yalnız diri Gün Han kalmış altun yayı elinde.
Baktı, dedi: "Moskof'la Çin, Türk kavmini bölmüşler,
Artık onlar hür olacak Rus-İli'nde ve Çin'de...

"Her ülkede Türk bir devlet yapacak;
Fakat bunlar birleşecek nihâyet...
Hep bir dille aynı dine tapacak,
Olacak tek harsa malik bir millet!..

Ey Türk-oğlu, artık ne ben, ne sen, ne o, bir şey yok!
Uluslar yok, uruklar yok, ancak Büyük Turân var...
Siyâsette şirk olamaz, ayrıca Han ve Bey yok...
Türk rûhunda yalnız bir il, yalnız bir tek İlhan var... ZİYA GÖKALP

Hiç yorum yok: